Landstede Groep

t4 op werkweek naar Tsjechië
15-09-2023

Het was dit jaar weer zo ver, de leerlingen van t4 gaan op kamp!

Het was dit jaar weer zo ver, we gaan op kamp! Dit keer gingen we naar Tsjechië. Een land waar veel leerlingen nog niet zijn geweest. De busreis duurde zo’n 11 uur. Bij aankomst hebben de leerlingen zich kunnen opfrissen en hun kamers in kunnen richten. Het avondeten was spaghetti. Sommige leerlingen waren erg benieuwd naar het eten. De docenten hadden de leerlingen al voorbereid dat het hier anders is dan wat ze thuis gewend zijn. Maar dit viel dus erg mee! In de avond hebben we een wandeling gemaakt over de berg bij het hotel.

De volgende ochtend, ontbijt en daarna in de bus naar de eerste activiteit. Dat was mountain scooter en klimmen in het klimbos met een gigantische schommel en een vrije val. Er waren toch nog veel waaghalzen die de hoogte hebben opgezocht. Na de activiteiten zijn we weer terug naar het hotel gegaan. Toen hebben we gegeten: weer spaghetti van de dag ervoor maar je had nu ook de keuze uit rijst met chicken tonight. We hebben de dag afgesloten met een gezellig kampvuurtje met het nodige te snacken.

Op dag 3 zijn we naar Theresienstadt geweest. Dit is een voormalig concentratiekamp. Dit was een modelkamp om de verhalen die toen rond gingen te sussen. Dit was indrukwekkend voor de leerlingen. Om de dag wat luchtiger te maken hadden we de stad Praag op de planning staan. We zijn bovenin begonnen met een fotopuzzeltocht om vervolgens de berg afwaarts de stad te ontdekken. Bij het astronomisch uurwerk hebben de leerlingen vrije tijd gekregen om de stad zelf te verkennen en te gaan winkelen en/of te gaan eten.

De laatste dag zijn de leerlingen op pad gegaan voor het mountainbiken en abseilen. Toch bleven er helaas enkele leerlingen bij het hotel vanwege ziekte. Alle leerlingen hadden gelukken een leuke dag. Daarna hebben we de avond afgesloten met een barbecue en zijn we met de bus een reis van 11 uur tegemoet gegaan.