Landstede Groep

iPad:

De iPads worden (net als bij de ChromeBooks), op afstand losgekoppeld van het schoolsysteem. Van leerlingen wordt verwacht dat zij de volgende stappen zelf doorlopen. Als een leerling hier niet uitkomt, kan hij/zij vragen stellen aan de IT-Servicedesk op de volgende data: Dedemsvaart (maandag 11 juli), Hardenberg (maandag 11 juli) en Ommen (woensdag 6 juli).

Het is van belang dat foto’s en lokale bestanden voor 14 juli naar OneDrive worden gekopieerd, zodat deze niet verloren gaan. Hoe dit het beste kan worden gedaan wordt uitgelegd in een handleiding en 2 video’s:

Check je apps
Bij het loskoppelen verdwijnen enkele apps (welke zie je in de video). Mocht je deze apps (zoals Microsoft Teams of Quayn) later weer nodig hebben, dan kan je ze weer uit de AppStore downloaden. Dit staat beschreven in de handleiding App Store en E-mail instellen. Als je deze handleiding hebt gevolgd, heb je ook meteen de schoolmail weer op je iPad staan. 

AppleID omzetten
Omdat de iPad wordt losgekoppeld van het schoolsysteem, verdwijnt ook het leerling-AppleID van school. Dit AppleID is leerlingnummer@vechtdalcollege.nl Als je naar ‘Instellingen’ op je iPad gaat, klik op je AppleID om te zien of je een AppleID van school hebt, of een eigen AppleID. In de AppStore heb je al een eigen AppleID dat is gekoppeld aan je AppStore voor het downloaden van apps. Zorg dat je dit AppleID ook toevoegt in Instellingen op je iPad.

  • Mocht je al een eigen AppleID gebruiken (bijvoorbeeld het eigen AppleID voor de AppStore), dan kan je deze direct instellen. Gebruik hiervoor de handleiding De AppleID van je iPad aanpassen.
  • Heb je nog geen eigen AppleID dan kan je deze aanmaken met behulp van de handleiding Aanmaken eigen AppleID. Let er wel op dat je dit voor 20 juli hebt gedaan.