Missie / Visie

VISIE   “Ieder talent een plek van betekenis”

Het Vechtdal College wil als christelijke school voor voortgezet onderwijs in de regio talenten optimaal ontwikkelen en ontplooien. Wij zijn ambitieus in onze doelen en transparant in onze verantwoording.

Wat we belangrijk vinden
We willen leerlingen bagage meegeven waarmee ze hun weg kunnen vinden in de samenleving. Bagage in de vorm van goed onderwijs, een breed aanbod aan activiteiten en maatwerk in zorg en begeleiding. Hiermee willen we op school een leerklimaat creëren waarin je je thuis voelt. Dat is een eerste voorwaarde om met plezier te kunnen leren en waar wij als school grote waarde aan hechten.

Bijbel als inspiratiebron
Het Vechtdal College is een christelijke school. Dit is merkbaar in de manier waarop we met elkaar werken. We zijn trots en dankbaar dat we onze leerlingen en medewerkers de christelijke normen en waarden mogen meegeven. Juist deze mogelijkheid maakt dat we als school niet alleen kennis willen overdragen. We zien het duidelijk als onze taak om leerlingen ook sociaal te vormen, ze mee te geven dat we met respect voor elkaar en geloof in de ander, samenleven en samenwerken in de maatschappij.

Aandacht voor elkaar
We zijn een leef- en leergemeenschap, waar persoonlijke aandacht, wederzijds respect en geloof in ieders talent een belangrijke plaats innemen. We delen kennis en nieuwe inzichten met elkaar en leren van en met elkaar . Zo krijgen begrippen als tolerantie, acceptatie en samenwerking bij ons in de dagelijkse praktijk echt inhoud.

Kennen en gekend worden
We willen dat iedereen tot zijn recht komt en dus het beste uit zichzelf haalt. Kennen en gekend worden, daar gaat het om. Pas dan ‘werkt’ onderwijs en komt talent tot bloei. Iedere docent, ieder personeelslid en iedere leerling ervaart dat zo en zet zich hiervoor in.

Midden in de maatschappij
We staan midden in de maatschappij. Daarom werken we doelgericht samen met onderwijs- en maatschappelijke instellingen en het bedrijfsleven. We onderhouden contact met alle instanties waarmee onze leerlingen voor, tijdens en na hun studie te maken hebben.